Co na torach piszczy, czyli jak piorun trafił trzy razy. Jerzy Kiczyński PDF  Array Drukuj Array  Email
piątek, 20 stycznia 2012 14:11

Jest luty 2010 roku. Spokojne piątkowe popołudnie. Po obiedzie zasiadam w fotelu aby przejrzeć Gazetę Giżycką. Po zapracowanym tygodniu chwila wytchnienia i czas na wiadomości z miasta. Przegadam z ciekawością stronę po stronie. Tekst w niebieskim obramowaniu, przelatuję jedynie wzrokiem. Ta cotygodniowa relacja z działań i dokonań burmistrza miasta, przypomina czasy „propagandy sukcesu”, czytam ją raczej z obowiązku. I już mam odłożyć gazetę i spędzić spokojny weekend, gdy w oko wpada mi notatka dotycząca rozmów miasta z PKP w sprawie  warunków oddania do użytkowania napowietrznej „kładki” nad torami. Czytam dokładnie dwa razy, bo oczom nie wierzę. Kolej bezczelnie żąda od miasta zamknięcia przejścia przez tory przy ul. Wyzwolenia. Czytam dalej i czuję się jakby trafił mnie piorun. Pani burmistrz wyraża zgodę na likwidację przejścia.

Spotkanie radnych z burmistrzem w sprawie przejścia na ul. Wyzwolenia

14 lutego 2012 r.(wtorek) o godzinie 16:00 sala konferencyjna UM

Jest parę rzeczy i spraw na świecie, których nie da się ich objąć ludzkim umysłem. Niestety, od niedawna w moim katalogu spraw niepojętych zagościł jeszcze jeden temat: przejście przez tory przy ulicy Wyzwolenia. Nie mogę zrozumieć, dlaczego miasto decyduje się wydać prawie 9 mln na budowę napowietrznej estakady mimo, że jest to rozwiązanie dalekie od doskonałości  i  jednocześnie wyraża zgodę na zamkniecie funkcjonującego od lat przejścia zamiast je zmodernizować. Koszt takiej modernizacji to zaledwie ułamek (3-5%, wg szacunków PKP) kwoty przeznaczonej na „kładkę”.

Z jednej strony można sobie wyobrazić taką scenę: upalny letni dzień, rozgrzane betonowe schody na wysokość trzeciego piętra, przed „kładką” matka z dzieckiem na ręku chcąca dostać się na plażę, … a w windzie gorąco, jak w szklarni …. chociaż nie, winda będzie pewnie wtedy na złość zepsuta,  jak w dniu oficjalnego otwarcia „kładki”. Nie chcę nawet myśleć, co powie w takim momencie zmęczony życiem lub rumem żeglarz, który przypłynął do Giżycka aby zaznać trochę szczęśliwości, boli go właśnie głowa i próbuje dostać się napowietrzną drogą do sklepu z napojami.
Za drugiej strony, przy ulicy Wyzwolenia mogłoby to wyglądać tak:  płaskie, równe, wygodne i bezpieczne przejście przez jeden tor ze sterowanymi zdalnie szlabanami i monitoringiem telewizyjnym, łączące ścisłe centrum miasta z plażą.

No ale stało się, na zamknięcie przejścia zgoda wydana, sprawa przegrana.

Tymczasem niespodziewanie, parę miesięcy później uśmiecha się do nas szczęście.
PKP zmieniło zdanie. Przejście przy Wyzwolenia będzie mogło pozostać, jeżeli do końca marca 2012r.  zadeklarujemy, że chcemy je zmodernizować. Na wszelki wypadek Pani burmistrz, bez entuzjazmu w głosie, zapytuje na sesji radnych, czy na pewno chcą tego przejścia.  Wynik głosowania niektórych zaskakuje, bo nie było żadnych wcześniejszych ustaleń jak głosować. Radni są za tym, aby przejście zostało zmodernizowane i dalej funkcjonowało. No cóż, pozostaje tylko aby burmistrz wykonał zalecenia radnych i w budżecie na 2012r. uwzględnił środki na jego przebudowę. Sprawy idą nareszcie w dobrym kierunku.

Niestety, jak to często w życiu bywa, szczęście trwa krótko. Na ostatniej ubiegłorocznej „sesji budżetowej” piorun trafia mnie po raz drugi. W budżecie na 2012 zaproponowanym przez burmistrza, nie ma ani złotówki na modernizację przejścia. Mało tego, okazuje się, że przez ostatnie 11 miesięcy (od czasu pisemnej zgody PKP na modernizację przejścia) miasto nie podjęto żadnych działań, nie zrobiło nic, aby przejście mogło istnieć dalej.
Myślę, że piorun  trafił nie tylko mnie. Trafił przede wszystkim strategię rozwoju Giżycka. „...miasto musi otworzyć się na jezioro, ...  to jest strategiczna sprawa dla przyszłości miasta...” - te słowa uzasadniały inwestycje nad jeziorem i nawet budowę samej „kładki”.

W międzyczasie, jako radni, staraliśmy się spowodować działania władz miasta w tej sprawie. Problem był zgłaszany na sesjach, komisja finansów postawiła nawet formalny wniosek o ujęcie modernizacji przejścia w budżecie na 2012r. Bez skutku. Co możemy jeszcze zrobić?

Jako członek klubu „Porozumienia na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju Giżycka”, mam dużą przyjemność spotykać się z mądrymi i zaangażowanymi w sprawy miasta ludźmi. W najbliższym czasie zbierzemy się po raz kolejny, specjalnie w sprawie  przejścia. Jak zwykle zaprosimy również radnych z klubu „Razem”. Będziemy przekonywali nieprzekonanych i szukali pieniędzy lub sposobu na to aby przejście jednak pozostało.

Koszt budowy przejścia ze zdalnie sterowanymi szlabanami i monitoringiem telewizyjnym, według szacunków PKP, wyniósłby około 420 tysięcy, a w wersji oszczędnościowej (używane szlabany) nawet o połowę mniej. Nie tak dawno znalazły się środki na dodatkowe oświetlenie „kładki” i na nową choinkę przed urzędem za 220 tysięcy zł. Dla mieszkańców i turystów bezpieczne przejście przez tory wydaje się dużo ważniejsze i miasto powinno znaleźć na to środki. Na najbliższej sesji będziemy chcieli spowodować lub nawet wymusić odpowiednie zmiany w budżecie. Życzcie nam aby słynne głosowanie 12:9 na „NIE”, nie miało tym razem miejsca.

trafiony dwukrotnie piorunem
radny Jerzy Kiczyński

 

------------------------------------------------------------

fragmenty wczorajszej sesji rady

Zobacz materiał video. Przejście przez tory na ul. Wyzwolenia- Jerzy Kiczyński

Zobacz materiał video Przejście na ul.Wyzwolenia cd. - Jerzy Kiczyński

Już wkrótce!

Lötzen/Łuczany 1945 - zdobycie czy wyzwolenie?

Robert KEMPA, Jan SEKTA – giżyccy historycy

28 stycznia 2012 roku godz. 16.00 GCK Konarskiego 8 LIVE

Przyjdź i poznaj historię swojego miasta!



Dodaj artykuł na facebooka
 
Poprawiony: czwartek, 09 lutego 2012 07:53
 

Komentarze  

 
#27 Ewa 2012-02-09 16:25
Stella czy masz pomysl co zrobić z obwodówką na której giną ludzie? Bo jeziora, w których toną ludzie proponuję odgrodzić od lądu murem (może mur chiński?Praca na lata).
Cytować
 
 
#26 gizycko.tv 2012-02-09 15:23
Cytuję lodzik:
czy będzie transmisja z tego spotkania?

Najprawdopodobn iej tak
Cytować
 
 
#25 lodzik 2012-02-09 14:51
czy będzie transmisja z tego spotkania?
Cytować
 
 
#24 lodzik 2012-01-26 09:41
Cytuję Lodzik:
Cytuję lodzik:
Cytuję Stella:
Jest to sprawa oczywista ze niebezpieczne przejscie kolejowe powinno zostac zlikwidowane jak najszybciej,z przerazeniem obserwuje przemykanie sie ludzi idzieci przed nadjezdzajacym pociagiem,o czym wy ludzie piszecie,ten przejazd to zbrodnia i nalezy to zamknac

po to żeby było BEZPIECZNE wystarczy je zmodernizować,t ak rozumując to należałoby pozamykać wszystkie przejazdy kolejowe i fruwać nad torami,a najlepiej zlikwidować tory.


Zlikwidować, zamknąć, przyklepać i zapomnieć. A najlepiej to tory zlikwidować. I wszystko zlikwidować. Żeby nie było niczego.
I tych zlikwidować co piszą, żeby zlikwidować.
Bo głupotę trzeba likwidować.
Bo zaraźliwa.
A rzecz biorąc poważnie, przejście na Wyzwolenia należy oczywiście zmodernizować. I powinny się pieniążki znaleźć. Na światełka się jakoś znalazły.
Niestety, kłóci się to co nieco z wizją tłumów spacerujących kładką.
Jak będzie, czas pokaże.
Swoją drogą, ciekaw jestem jaki pomnik postawi sobie kolejny burmistrz.
Niełatwo będzie kładkę przeskoczyć.
Cholernie wysoka ;)

następny pomnik to Warszawska
Cytować
 
 
#23 Lodzik 2012-01-25 20:49
Cytuję lodzik:
Cytuję Stella:
Jest to sprawa oczywista ze niebezpieczne przejscie kolejowe powinno zostac zlikwidowane jak najszybciej,z przerazeniem obserwuje przemykanie sie ludzi idzieci przed nadjezdzajacym pociagiem,o czym wy ludzie piszecie,ten przejazd to zbrodnia i nalezy to zamknac

po to żeby było BEZPIECZNE wystarczy je zmodernizować,t ak rozumując to należałoby pozamykać wszystkie przejazdy kolejowe i fruwać nad torami,a najlepiej zlikwidować tory.


Zlikwidować, zamknąć, przyklepać i zapomnieć. A najlepiej to tory zlikwidować. I wszystko zlikwidować. Żeby nie było niczego.
I tych zlikwidować co piszą, żeby zlikwidować.
Bo głupotę trzeba likwidować.
Bo zaraźliwa.
A rzecz biorąc poważnie, przejście na Wyzwolenia należy oczywiście zmodernizować. I powinny się pieniążki znaleźć. Na światełka się jakoś znalazły.
Niestety, kłóci się to co nieco z wizją tłumów spacerujących kładką.
Jak będzie, czas pokaże.
Swoją drogą, ciekaw jestem jaki pomnik postawi sobie kolejny burmistrz.
Niełatwo będzie kładkę przeskoczyć.
Cholernie wysoka ;)
Cytować
 
 
#22 lodzik 2012-01-25 09:24
Cytuję Stella:
Jest to sprawa oczywista ze niebezpieczne przejscie kolejowe powinno zostac zlikwidowane jak najszybciej,z przerazeniem obserwuje przemykanie sie ludzi idzieci przed nadjezdzajacym pociagiem,o czym wy ludzie piszecie,ten przejazd to zbrodnia i nalezy to zamknac

po to żeby było BEZPIECZNE wystarczy je zmodernizować,t ak rozumując to należałoby pozamykać wszystkie przejazdy kolejowe i fruwać nad torami,a najlepiej zlikwidować tory.
Cytować
 
 
#21 Stella 2012-01-24 19:45
Jest to sprawa oczywista ze niebezpieczne przejscie kolejowe powinno zostac zlikwidowane jak najszybciej,z przerazeniem obserwuje przemykanie sie ludzi idzieci przed nadjezdzajacym pociagiem,o czym wy ludzie piszecie,ten przejazd to zbrodnia i nalezy to zamknac
Cytować
 
 
#20 lodzik 2012-01-24 10:06
Cytuję o:
Cytuję Tomasz:
Szanowni przedmówcy, nie wierze, że powstanie przejście na ulicy Wyzwolenia, nie jest to celem pani Burmistrz. Pani Jolanta Piotrowska wbrew pozorom, za wszelka cenę będzie starała się aby przejście przestało funkcjonować, powód prosty, jeżeli przejście będzie funkcjonowało to kto będzie przechodził przez kładkę? A to przecież sztandarowa budowla pani Jolanty. Wiemy, że większość mieszkańców wolałaby chodzić przez przejście na ul. Wyzwolenia. Z różnych powodów, przyzwyczajenie a przede wszystkim jest to bezpośrednie dojście na plażę i molo. A kładka dokąd prowadzi nie trzeba pisać. Pozdrawiam

To teraz może niektórzy zrozumieją o co chodzi opozycji! Opozycja po prostu broni interesów mieszkańców a nie interesów elity

wniosek jest prosty-gdyby nie opozycja w naszym mieście nie wiedzielibyśmy co się dzieje(z Gazety Giżyckiej nic się nie dowiemy),byłoby hulaj dusza piekła niema .
Cytować
 
 
#19 o 2012-01-24 09:36
Cytuję Tomasz:
Szanowni przedmówcy, nie wierze, że powstanie przejście na ulicy Wyzwolenia, nie jest to celem pani Burmistrz. Pani Jolanta Piotrowska wbrew pozorom, za wszelka cenę będzie starała się aby przejście przestało funkcjonować, powód prosty, jeżeli przejście będzie funkcjonowało to kto będzie przechodził przez kładkę? A to przecież sztandarowa budowla pani Jolanty. Wiemy, że większość mieszkańców wolałaby chodzić przez przejście na ul. Wyzwolenia. Z różnych powodów, przyzwyczajenie a przede wszystkim jest to bezpośrednie dojście na plażę i molo. A kładka dokąd prowadzi nie trzeba pisać. Pozdrawiam

To teraz może niektórzy zrozumieją o co chodzi opozycji! Opozycja po prostu broni interesów mieszkańców a nie interesów elity
Cytować
 
 
#18 Tomasz 2012-01-24 07:52
Szanowni przedmówcy, nie wierze, że powstanie przejście na ulicy Wyzwolenia, nie jest to celem pani Burmistrz. Pani Jolanta Piotrowska wbrew pozorom, za wszelka cenę będzie starała się aby przejście przestało funkcjonować, powód prosty, jeżeli przejście będzie funkcjonowało to kto będzie przechodził przez kładkę? A to przecież sztandarowa budowla pani Jolanty. Wiemy, że większość mieszkańców wolałaby chodzić przez przejście na ul. Wyzwolenia. Z różnych powodów, przyzwyczajenie a przede wszystkim jest to bezpośrednie dojście na plażę i molo. A kładka dokąd prowadzi nie trzeba pisać. Pozdrawiam
Cytować
 
 
#17 Drzycimir 2012-01-23 19:00
Czytam,czytam i nachodzi mnie refleksja-na kiego ... ta kładka? Ale jak mawiał prezes Ochódzki-"pieniądze należy zdobywać legalnie,więc jako konsultanci dostajemy 20% kosztów,więc czym ten miś droższy,to..." Czyżby chodziło o misia? Może podobnie jest z ulicą Brunona i całą zabudową wzgórza? Czy z przebudową Warszawskiej? A właśnie-dlaczego zniknęło jedno przejście dla pieszych w okolicach apteki? Pytam-kto to konsultował? No pytam-kto???
Cytować
 
 
#16 Gość 2012-01-23 12:41
Wyrażnie widać, że wadza w wydawaniu publicznych pieniędzy się pogubila. Kladką poszly się paść. Pomniki ... otwarcia ... prezentacje i lans samych swoich itp zabawy i ... lipa. Prorok od zachodzacych w Polsce zmian coś nie przewidzial że zamiast drugiej Japonii często radośnie kleci się tu jak leci drugą Koreańską Republikę Ludową.
Cytować
 
 
#15 on 2012-01-22 22:24
Z czystej logiki i ciągu komunikacyjnego jeżeli owe przejście zostanie zamkniete to powstaną "nowe dzikie"a dlaczego..?bo jako czlowiek wygodny wolę przejść ciagiem plaskim i częściej odwiedzam sklepy z wejsciem plaskim niz mialbym wchodzić po schodach lub nadrabiać ileś metrów(od strony moniuszki)a żeby przejść przez kladkę,więc odgrodzone plotami dojście do jeziora z czasem zaostanie naszpikowane dziurami do przejść(niestet y takie życie)
Z drugiej strony skoro kladka ma być jedynym przejściem przez tory to po jej zejściu i udaniu się w kierunku mola gratuluje widoków obsranego galeonu,sikając ych przy drzewkach czy pijących na trawce wlaśnie przy galeonie,nie ma co fajna kolejna atrakcja szczególnie dla naszych starych niemieckich zwiedzających turystów.
Moim zdaniem przejście powinno zostać gdyż nie możemy odcinać jeziora od miasta wydzielając jeno jedyne dojscie poprzez kladkę.Mam nadzieję iż Pani burmistrz ma jeszcze na tyle zdrowego rozsądku i znajdzie te parę zlotych na modernizaje tego wlaśnie nieszczęsnego przejścia które na dzien dzisiejszy dzieli mieszkańców i sądzę iz z przyzwyczajenia oraz latwego dojścia do wody owe przejście zostanie czego sobie i wam życzę.
Cytować
 
 
#14 lodzik 2012-01-22 14:22
Cytuję gizycczanin:
Obserwator... a może Ty jesteś Obserwatorka ?

i to pewnie z UM
Cytować
 
 
#13 Obserwator 2012-01-22 13:56
Panie gizycczanin!!!
1. "...TO PRZEJSCIE LEZY NA NATURALNYM CIĄGU KOMUNIKACYJNYM.." Jeśli tak, to zróbmy zatem inne przejścia z tzw. naturalnego ciągu np. z ul. Dąbrowskiego, Unii Europejskiej.
2. Zapory na tym przejściu mają służyć bezpieczeństwu. Zatem naturalnym kolejnym krokiem ( aby nie obchodzić owych zapór) wydaje się ogrodzenie od strony plaży i na całej długości ulicy Kolejowej. Ile to może kosztować !!! Dlaczego mieszkańcy mają za to płacić? Już raz zapłacili za kładkę !!
3. Cyt " ...decyzje podejmje Rada Miasta więc na ostatniej sesji podwładny Rady Miejskiej - burmistrz dostał na pismie że ma przejscia nie zamykać.. " a) Rada Miasta nie ma kompetencji do podejmowania w tej sprawie decyzji- podjęła tylko wniosek intencyjny - czyt. prośbę.
b) Burmistrz Miasta nie jest w zadnym przypadku podwładnym Rady Miasta. Jest to funkcja wynikająca z wolnego wyboru i całkowicie autonomiczna.
Dyskusja ta pokazuje dość czytelnie, że w sprawie przejścia jest dużo wątpliwości i potrzebna jest debata społeczna czy wydawać tu dodatkowo jakiekolwiek pieniądze?
I to jest ta właściwa kropka!!!. Proszę nie wypisywać głupot!
Cytować
 
 
#12 gizycczanin 2012-01-22 10:02
Obserwator... a może Ty jesteś Obserwatorka ?
Cytować
 
 
#11 gizyccznin 2012-01-21 20:46
Panie Obserwator - wcale nie jest dobrym pomysłem zamykanie tego przejścia z klku powodów :
1. po zamknięciu ludzie będą w tym miejscu przechodzić przez tory bo w przeciwienstwie do kladki TO PRZEJSCIE LEZY NA NATURALNYM CIĄGU KOMUNIKACYJNYM i jesli nawet zagrodzilby Pan samo przejście to calych torow Pan nie zagrodzi
2. w przeciwienstwie do kladki mozna tu przejsc przez tory nie wchodzac po schodach
3.zamkniecie i pozniejsze otwarcie tego przejscia bedzie drozsze niz remont.
4. Nawet Pani burmistrz nie powiedziała że chce zamknąć to przejscie ( tak przynajmniej twierdziła na ostatniej sesji RM) :)
5. Poniewaz w obecnym ustroju w gminie decyzje podejmje Rada Miasta więc na ostatniej sesji podwładny Rady Miejskiej - burmistrz dostał na pismie że ma przejscia nie zamykać tylko ma wykombinować aby je wyremintować i zostawic otwartym
Koniec i kropka. - zrozumiał Pan panie Obserwator ?
Cytować
 
 
#10 adas 2012-01-21 20:09
po tych wszystkich wypowiedziach to jest zlośliwość ludzi albo glupota ze jeden czy drugi radny jest za prawą a nie glupotą nie kturych dlaczego burmiszcz uchyla sie od odpowiedzi na pytania zdawane bo to klika pól prawda albo cala prawda czaharowski
Cytować
 
 
#9 mieszkaniec 2012-01-21 16:12
Cytuję Obserwator:
Te riposty w stosunku do Radnych z Razem są co najmniej nietaktowne, często nakierowane tylko na to , aby ich ośmieszyć.

Szanowny panie Obserwatorze ich, mam na myśli radnych z Razem, nie trzeba wcale szczególnie ośmieszać, sami się ośmieszają swoja bierną postawą na sesjach. Zachowują się czasami jak stadko ubezwłasnowolni onych neandertalczykó w prowadzonych za uzdę przez Burmistrza. Oczywiście są wyjątki z tego towarzystwa własnej adoracji, chociażby Piotr Trejnis, którego uważam za inteligentnego człowieka.( do tej pory nie rozumiem co ten człowiek robi w tym towarzystwie) Myślę, że wystarczy obejrzeć sesję kiedy to zaklepywano budżet na rok 2012, nic dodać nic ująć. A co do przejścia, czytając pański komentarz wnioskuję, że nie jest pan w temacie. Warto zapoznać się z ostatnią sesją Rady Miejskiej
Cytować
 
 
#8 lodzik 2012-01-21 14:53
Cytuję Obserwator:
Szanowny Panie Radny!
Pańskie "wywody" - to zlepek fantasmagoryczn ych, odkrywających Pana niewiedzę, wywodów.Może obiad zaszkodził ?!...
1. "... Kolej bezczelnie żąda od miasta zamknięcia przejścia..." Jest to warunek wynikający z realizacji budowy kładki. Nie bezczelnie żąda - ale konsekwentnie egzekwuje zapisy umowy! Warunkiem wydania pozwolenia na budowę kładki była likwidacja przejścia przy Wyzwolenia.
2. Jak dobrze pamiętam w poprzedniej kadencji, pod wpływem protestów mieszkańców( Vox populi, vox Dei) P.Burmistrz podjęła decyzję o pozostawieniu przejścia na Wyzwolenia.- szczęście samo się do nas nie uśmiechnęło, a zostało poniekąd przedyskutowane w układzie Burmistrz - PKP!!!.W takich negocjacjach decydują argumenty nie szczęście! Jest Pan wystarczającą duży, aby to zrozumieć?
3. Na ostatniej sesji P. Boć wystarczająco rzeczowo wykazał "POrozumieniu.." , że aby zrealizować tą inwestycję należy wziąć nową pożyczkę. Ile? !! Nikt dzisiaj tego nie wie.Może jednak zlikwidować to przejście, a ewentualne koszty przenieść na remonty dróg i chodników miejskich? Jestem przekonany , że ta sprawa wymaga szerszej dyskusji, nie tylko populistycznego Show przed kamerami.

W odniesieniu do krytyki wyrażającej swe niezadowolenie z kładki i jej doświetlenia.
Najlepszym wydaje się stwierdzenie - ręce opadają!!
Przecież to Pan jest Radnym i Pan staje się współodpowiedzi alnych za decyzje Rady. Dlaczego " wypłakuje" Pan publicznie swe frustracje? Kto - jak nie Pan może w tym względzie coś dobrego zrobić? Tłumaczenie ,że wynik głosowań jest zawsze 12: 9 może tylko bardzo dobrze świadczyć o koalicji, że są póki co zwarci jednomyślni i z powagą traktują raz zawarty układ!! Jeżeli jest Pan tak bezsprzecznie pewny swoich racji to proszę przekonać kogo trzeba, nawet gdyby miał pan leżeć krzyżem przed urzędem. Problem polega na tym, że nie jesteście w stanie podjęć konstruktywnych rozmów w kim trzeba. Postawa opozycji podczas sesji budzi we mnie daleko idący niepokój. Te riposty w stosunku do Radnych z Razem są co najmniej nietaktowne, często nakierowane tylko na to , aby ich ośmieszyć. Konkrety Panie Kiczyński, konkrety a nie frustracja. Proszę napisać jak pan zamierza załatwić ten problem ostatecznie!
I na koniec mojej zbyt długiej wypowiedzi , pragnę przypomnieć iż, żaden radny nie ma kompetencji do wprowadzania jakiegokolwiek wydatku do budżetu miasta. Jedynie Burmistrz ma takie kompetencje. Pozdrawiam Pana .

z tych wypocin wynika że rada miasta jest tylko kwiatkiem do kożucha!!!
Cytować
 

Komentarze bez akceptacji moderatora tylko dla zarejestrowanych!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać lub zmieniać komentarze bez akceptacji moderatora. zarejestruj się.


Zamieszczając swoją wypowiedź zgadzam się z zasadami komentowania.

 

Debaty, spotkania...

Wywiady, reportaż..

Uhonorowanie Medalem Św. Brunona osób najdłużej zamieszkujących nasze miasto

Added by gizycko.tv Submitted Date : 2012-04-28 13:15:55

Sprawa wiatrakow - Wójt gminy Andrzej Sieroński

Added by gizycko.tv Submitted Date : 2012-02-14 18:01:33

Sesje Rady Miejskiej...

cz.1 XIV Sesja Rady Powiatu w Giżycku w dniu 26 stycznia 2012 r.

Added by gizycko.tv Submitted Date : 2012-02-06 08:01:02

cz.2 XIV Sesja Rady Powiatu w Giżycku w dniu 26 stycznia 2012 r.

Added by gizycko.tv Submitted Date : 2012-02-06 08:00:19

Tematy religijne...

Spotkanie ( The Encounter) film fabularny

Added by gizycko.tv Submitted Date : 2012-02-14 17:56:30

Paweł Czacharowski - Decydujący Moment 2011 – Dotknięci ludzie dotykają miasta 11-17 lipca 2011 / Giżycko

Added by gizycko.tv Submitted Date : 2011-07-12 17:03:04